Six radio broadcasters and two TV stations shut down in two weeks

first_imgNews June 13, 2012 – Updated on January 20, 2016 Six radio broadcasters and two TV stations shut down in two weeks Organisation Help by sharing this information On 23 May, the regional television station Telesangay in Macas, in Morona Santiago province, was visited by Supertel officials and 50 police officers. In this instance the dispute was over the media outlet’s failure to meet the installation and start-up deadline specified in the television and radio broadcasting law, which has been disputed by Telesangay. A Conatel notification to this effect was sent to Marcelino Chumpi, the prefect of Morona Santiago. However, the station’s management was given no official document at the time of the operation. Receive email alerts EcuadorAmericas June 15, 2020 Find out more News News RSF_en The Quito station Radio Cosmopolita was closed previously for the same reason, on 16 May last year, but was able to resume broadcasting after referring its case to the Constitutional Court.The highest authority decided that the station should be able to carry on using the frequency it had been allocated pending a ruling by the Disputes Tribunal, the competent authority in the matter of licence payments. This was ignored, however, in the operation against the station two days ago. The station’s management, quoted by the organization Fundamedios, which campaigns for freedom of expression, sees it as retaliation for inviting former president Lucio Gutiérrez on to its airwaves three weeks earlier.On 6 June, the station Net in Ambato, in Tungurahua province, suffered the same fate, and for the same reasons, as the Quito broadcaster. On that occasion 50 police officers were deployed to confiscate its broadcasting equipment. In this case, too, the operation was carried out without waiting for a ruling by the Disputes Tribunal. Supertel, supported by the police, carried out two similar operations on 24 May in the Amazonian region of Napo against the local television station Lidervisión, based in the city of Tena, and Radio Líder in Archidona. A day earlier, in Sucumbíos province, the station El Dorado, which broadcasts from Nueva Loja, received a similar visit for licence payment arrears amounting to 72 dollars. The management decided to appeal to Supertel.In all these cases, officials of the media organizations said they had received no prior notification that closure of their station could be imminent. April 10, 2020 Find out more Follow the news on Ecuador EcuadorAmericas “In the case of Radio Cosmopolita and the others, not all legal avenues have been explored and that arouses suspicions about the reasons for these steps against broadcasting organizations, which include not just the withdrawal of frequency rights but also the seizure of equipment,” Reporters Without Borders said. “These operations have had the worst possible political fallout, just as the debate on new legislation designed to create greater equilibrium in the media has run into trouble. “Against this background and in the light of previous media outlet closures, we have previously argued in favour of an overhaul of the Register of Radio Frequencies and a wide-ranging reform of the National Telecommunications Commission (Conatel) and Supertel which is dependent on it. This recommendation was made in May 2009 by a group of international experts consulted by the government. Why was it never carried out?” Coronavirus: State measures must not allow surveillance of journalists and their sources After 59 years on the air, the Quito radio station La Pantera 960 AM was closed down and its equipment seized two days ago by the chief of police of Pichincha province, Fausto Velásquez, accompanied by 15 officials from his department and representatives of the public prosecutor’s office and the telecoms regulator Supertel. The closure was officially in response to the station’s arrears in the payment of its licence fees. The same reason was also given in the cases of four of seven other media outlets closed down in the past fortnight. Representatives of the radio and television stations concerned believe, however, that the real reasons were political. This encroachment on the airwaves is a serious cause for concern.The closure of Radio Cosmopolita was followed a day later by that of two more stations, RU Matriz Cadena Sur Ecuador 120 AM and K-Mil 89.5 FM, both based in El Oro province. The first was shut down for “lacking a licence to broadcast” and the second for “failing to comply with its licensing agreement”. According to its own figures, Supertel has closed 14 media outlets since the start of the year. to go further Two months before Assange’s extradition hearing, RSF calls for his release on humanitarian grounds and for US Espionage Act charges to be dropped Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives News December 24, 2019 Find out morelast_img read more

Read More →

Is the stratospheric quasi-biennial oscillation affected by solar wind dynamic pressure via an annual cycle modulation?

first_imgIn this study, statistical evidence of a possible modulation of the equatorial stratospheric quasi-biennial oscillation (QBO) by the solar wind dynamic pressure is provided. When solar wind dynamic pressure is high, the QBO at 30-70 hPa is found to be preferably more easterly during July-October. These lower stratospheric easterly anomalies are primarily linked to the high-frequency component of solar wind dynamic pressure with periods shorter than 3 years. In annually and seasonally aggregated daily averages, the signature of solar wind dynamic pressure in the equatorial zonal wind is characterized by a vertical three-cell anomaly pattern with westerly anomalies in both the troposphere and the upper stratosphere and easterly anomalies in the lower stratosphere. This anomalous behavior in tropical winds is accompanied by a downward propagation of positive temperature anomalies from the upper stratosphere to the lower stratosphere over a period of a year. These results suggest that the solar wind dynamic pressure exerts a seasonal change of the tropical upwelling that results in a systemic modulation of the annual cycle in the lower stratospheric temperature, which in turn affects the QBO during austral late winter and spring.last_img read more

Read More →

MPs turn up heat on letting agents over ‘No DSS’ adverts

first_imgEstate agency group LSL and Hunters are to send senior executives to give evidence at a parliamentary investigation into the growing scandal of agents and landlords who stipulate ‘No DSS’ within online adverts.Following last week’s announcement by housing minister Heather Wheeler that her department is to investigate the practice, the Department of Work and Pensions’ Select Committee has also convened a day of evidence gathering on 20th March to quiz experts.One of these is to be Helen Martin, (left) Risk and Governance Director at LSL. She was promoted to the position in May 2018, a few months before Your Move branches were found by undercover investigators from Shelter and the National Housing Federation declining to let properties to tenants on benefits.Glynis Frew of Hunters, the CEO of another agent named by the research, is also to give evidence. Other letting agents who were caught up in the undercover sting but who are not attending include Ludlow Thompson, Haart, Bridgfords, Dexters and Fox & Sons.Helen Martin’s evidence giving at the Commons’ Select Committee should therefore make interesting reading, particularly because at the time the company said it did accept DSS applicants for properties but that “it’s ultimately the landlord’s decision whether to let to those receiving benefits”.Other witnesses due to speak at the hearings include Greg Beales from Shelter, Paul Wooton from lender the Nationwide and Lloyd Cochrane from National Westminster Bank.Recent research among property portals found that approximately a fifth of all online lettings adverts featured the phrase ‘No DSS’ in their property description text.Read more about ‘No DSS’ adverts.haart Glynis Frew NO DSS LSL Helen Martin Ludlow Thompson Bridgfords Dexters Fox & Sons March 13, 2019Nigel LewisWhat’s your opinion? Cancel replyYou must be logged in to post a comment.Please note: This is a site for professional discussion. Comments will carry your full name and company.This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.Related articles Letting agent fined £11,500 over unlicenced rent-to-rent HMO3rd May 2021 BREAKING: Evictions paperwork must now include ‘breathing space’ scheme details30th April 2021 City dwellers most satisfied with where they live30th April 2021 Home » News » MPs turn up heat on letting agents over ‘No DSS’ adverts previous nextRegulation & LawMPs turn up heat on letting agents over ‘No DSS’ advertsParliamentary investigation is to hear from senior executives at LSL and Hunters next week.Nigel Lewis13th March 201902,398 Viewslast_img read more

Read More →

Carragher bows out as Reds defeat QPR

first_img Coutinho’s sweet strike provided the only goal but the difference between the two sides was huge and Liverpool should have put a hatful. There was a sense of out with the old and in with the new as 17-year-old Jordon Ibe, signed from Wycombe, made his debut. He was 13 months old when Carragher made his first Liverpool appearance but the youngster was not over-awed by the occasion, and after growing into his left-wing role provided the assist for the only goal Cutting in from the left he teed up Coutinho to fire home a low shot from 25 yards. The Brazilian should already have had one to his name as in the opening couple of minutes his low, diving header from Stewart Downing’s corner was cleared by full-back Michael Harriman but only after it appeared to have crossed the line. Loic Remy provided the visitors’ only threat, firing one shot wide and then mis-kicking from close range trying to convert Armand Traore’s cross. All afternoon the Kop had been urging Carragher to shoot – from a varying degree of ridiculous angles and distances – but he declined them all until just past the hour. The ball dropped to him 25 yards out and he smashed a first-time effort which cannoned back off the post with goalkeeper Rob Green well beaten. Forward Philippe Coutinho was Liverpool’s match-winner but Jamie Carragher was the star of the show at Anfield on his 737th and final appearance for the club as they beat QPR 1-0. The veteran centre-back brought the curtain down on a first-team career spanning 16 years 131 days – the seventh longest in the club’s history. Such is his longevity the 35-year-old has served under six different permanent managers at Anfield but his own influence on the team during that time cannot be underestimated And while the day was rightly a celebration of his achievements, the fact the game had the slight feeling of a testimonial would not have impressed the ultra-competitive, ultra-professional Carragher. center_img Press Associationlast_img read more

Read More →

What Is Antifa And Why Are They Trying To Divide Us?

first_imgUsually when a news story involving the extreme leftist organization antifa comes up during the morning show we don’t give it much attention. Most peole hadn’t even heard of what they are or what they aim to do – until now. President Trump has announced that the organization will be designated as domestic terror group. How did they turn an opportunity for unity into riots? I’ll try to explain here. ~ Bill Adamslast_img

Read More →